مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
مراحل ثبت شرکت در ترکیه
آشنایی با مراحل ثبت شرکت در ترکیه
دسامبر 18, 2019
درآمد مردم ترکیه
درآمد مردم ترکیه چقدر است؟
ژانویه 8, 2020
ویزای شینگن

همانطور که می دانید ویزای شینگن این روزها یکی از بحث های داغ حوزه گردشگری، مهاجرت، کار و تحصیل خارج از کشور است. اگر می خواهید بدانید که اخذ ویزای شینگن برای ورود به کدام کشورها لازم است و یا چه مدارکی نیاز دارد، در ادامه با ما همراه باشید. ما شما را با روش های گرفتن ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز آشنا می کنیم تا سفری راحت و بدون دغدغه را به حوزه اتحادیه اروپا تجربه کنید.

 

ویزای شینگن برای ورود به کدام کشورها است؟

حوزه شینگن شامل 26 کشور عضو پیمان اتحادیه اروپا می شود. با اعمال این قانون اخذ و کنترل ویزا را برای شهروندان این کشورها جهت سفر به حوزه شینگن حذف کرده اند، در عین حال اتباع دیگر کشورها هم بعد از دریافت ویزای شینگن در مدت زمان قانونی که ویزا به آنها اجازه می دهد، می توانند در تمام کشورهای شینگن آزادانه تردد نماید.

لازم است بدانید که کشورهای شینگن شامل کشورهای پادشاهی بلژیک، دانمارک، لوکزامبورگ، هلند، نروژ، اسپانیا و سوئد است که همراه با اتریش، جمهوری چک، استونی، فنلاند، فرانسه، جمهوری فدرال آلمان، جمهوری یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، کشور دوک نشین لیختن اشتاین، لیتوانی، مالت، پرتغال، لهستان، کرواسی، اسلوونی و سوئیس دیگر کشورهای پیمان شینگن را تشکیل می دهند. این کشورها با حدود 2/4 کیلومتر وسعت جمعیتی معادل 418.000.000 نفر دارند.

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن انواع مختلفی دارد و با اهداف متفاوتی صادر می شود. بر مبنای دفعات ورود شما می توانید برای 3 نوع ویزای سینگل (یک بار ورود)، دبل (دوبار ورود) و مولتی (چند بار ورود) درخواست بدهید. در نظر داشته باشید با ویزای سینگل نمی توانید مجدد به کشور مربوطه وارد شوید.

همچنین بر مبنای تعداد روزهایی که قصد اقامت در حوزه شینگن را داشته باشید، نوع ویزای شما فرق دارد. معمولا شما در ساده ترین حالت برای ویزای ترانزیت فرودگاهی درخواست می دهید، تا بتوانید پرواز عوض کرده و به مقصد دیگری بروید. در عین حال ویزای شینگن کوتاه مدت و بلند مدت هم برای متقاضیان تعریف شده که هر کدام مدارک مخصوص به خود را دارد.

همچنین بخوانید: اقامت در استانبول

ویزای کوتاه مدت شینگن یا تایپ C برای اقامت کمتر از 90 روز است و ویزای تایپ D که با نام ویزای ملی شینگن شناخته می شود برای اقامت تا مدت زمان 180 روزه است. بر همین مبنا شما پیش از رزرو وقت سفارت، باید حتما نوع ویزای خود را مشخص کنید زیرا مدارک درخواستی هر کدام و فرم آنها با هم تفاوت دارد.

متقاضیان می توانند تمام ویزاهای ذکر شده را با اهداف توریستی، کاری، تجاری، تحصیلی و دیدار اعضای خانواده درخواست دهند. نکته مهم این درخواست ها ارائه مدارکی است که سفارت و آفیسر را توجیه کند که شما شرایط این ویزا را دارید، در غیر این صورت درخواست شما رد یا همان ریجکت خواهد شد.

ویزای شینگنمدارک ویزای شینگن

شما برای درخواست ویزا ابتدا باید از سفارت کشور مورد نظر وقت سفارت گرفته و نوع ویزا را مشخص کنید. بر مبنای نوع ویزا، چک لیست ضروری برای شما ارسال خواهد شد. در عین حال مدارک ویزای شینگن دارای مشترکاتی هم هست، که ما برای شما در لیستی کوتاه آماده کرده ایم:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار پس از تاریخ پایان سفر همراه با تمام مدارک شناسایی
  • -مدارک شغلی اعم از گواهی اشتغال به کار برای کارمند، جواز کسب برای کارفرما و موارد مشابه
  •  گواهی اشتغال به تحصیل برای محصلان و مدارک تحصیلی برای فارغ التحصیلان
  • مدارک ملکی و سند برای نشان دادن اطمینان از بازگشت به کشور بعد از پایان سفر
  • مدارک مالی، فیش حقوقی سه ماه اخیر، گواهی تمکن مالی از بانک مربوطه، سپرده یا سهام یا هر آنچه نشان دهنده وضعیت مالی باشد
  • گواهی بازنشستگی برای بازنشستگان
  • رزرو بلیط رفت و برگشت همراه با رزرو هتل یا گواهی از هر جایی که محل اقامت شماست
  • بیمه مسافرتی برای تمام دوران سفر و معتبر در حوزه اتحادیه اروپا
  • در صورت لزوم دعوتنامه

همچنین بخوانید:پاسپورت ترکیه و هزینه خرید پاسپورت ترکیه

ویزای شینگنشرایط تمدید ویزا

در صورتی که هنوز در سفر هستید و یا می خواهید سفر خود را طولانی تر کنید، برای تمدید ویزای شینگن دو راه دارید. اول اینکه اگر در یکی از کشورهای حوزه شینگن هستید، می توانید با داشتن دلایل منطقی و قابل اثبات به موسساتی نظیر اداره مهاجرت و یا پلیس محلی مراجعه کرده و برای تمدید ویزای خود اقدام کنید. ولی اگر در کشور خود ساکن هستید برای تمدید ویزا فقط می توانید به سفارت صادر کننده ویزای خود مراجعه کرده و با توجیه آفیسر  و ارائه مدارک کافی ویزا را تمدید کنید.

ویزای شینگنرسیدگی به ریجکتی ویزای شینگن

حالا که با راه های گرفتن ویزای شینگن آشنا شدید، بد نیست از ریجکتی ویزا هم بدانید. کشورهای حوزه شینگن بر اساس قوانین داخلی، قوانین بین المللی و البته برخی شرایط جامعه جهانی درخواست هایی را که همراه مدارک یا دلایل کافی نباشد، رد کرده و در 9 بند ریجکتی را به اطلاع شما خواهند رساند.

متقاضی بر اساس قوانین اتحادیه اروپا حق دارد ظرف مدت زمانی که برای او در نامه ریجکتی تعیین شده با ارائه مدارک کافی و یا اصلاح مدارک قبلی برای رفع ریجکتی اقدام کند. در صورت کامل بودن پرونده و اصلاح نواقص قبلی سفارت با شما تماس گرفته و برای درج استیکر ویزا پاسپورت شما را می خواهد. قوانین ویزای اروپا اگرچه پیچیدگی خود را دارد، ولی با کامل بودن مدارک و تکمیل صحیح فرم خیال شما از بابت اخذ ویزا می تواند راحت باشد.

ویزای شینگن

برای دریافت مشاوره ویزای شینگن با کارشناسان ما در لیان استانبول تماس بگیرید .

لیان استانبول ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و خرید ملک در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و ….

دیدگاه ها بسته شده است