مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
خرید خانه در استانبول و دریافت اقامت
خرید خانه در استانبول و دریافت اقامت
ژوئن 9, 2020
قیمت خرید خانه در وان ترکیه
ژوئن 23, 2020
بهترین روش های دریافت اقامت ترکیه

اقامت ترکیه یکی از محبوب ترین و مورد توجه ترین موضوعات به خصوص برای ما ایرانیان می باشد. ترکیه یکی از کشور های پیشرفته در جهان است که به علت اقتصادی پایدار، خدمات رفاهی و اجتماعی قوی به خصوص در قسمت گردشگری، شرایط بسیار مناسبی برای زندگی دارد.به همین خاطر در این مقاله می خواهیم به بهترین روش های دریافت اقامت در ترکیه بپردازیم.

روش های مهاجرت به ترکیه

به طور کلی برای ورود به هر کشوری، راه های مشخصی توسط دولت آن کشور تعیین شده است که لازم است اتباع دیگر کشور ها، از طریق این راه های مهاجرتی، برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنند. ترکیه هم از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین باید در مورد راه های اصلی مهاجرت به ترکیه گفت:

  • مهاجرت به ترکیه از طریق کار

  • مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

  • مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تابعیت
  • مهاجرت به ترکیه از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به ترکیه از طریق افراد هنرمند و فوق موفق

شما به عنوان یک شهروند خارجی برای کشور ترکیه، موظف هستید پیش از مهاجرت به این کشور، اطلاعاتی کلی یا حداقل اطلاعات لازم راجع به قوانین و راه های مهاجرتی و اقامت در استانبول ترکیه بدست آورده و از آنها مطلع باشید. این کشور که دارای جمعیتی بالغ بر 82 میلیون نفر می باشد، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری و اقامتی برای ایرانیان است.

بهترین روش های دریافت اقامت ترکیه

بهترین روش دریافت اقامت ترکیه

همانطور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم، روش های مختلفی برای ورود به خاک ترکیه وجود دارد که لازم است بدانید نمی توان همه آنها را راه هایی بسیار خوب و ایده آل برای مهاجرت دانست و لازم است پیش از مهاجرت به استانبول و ترکیه، بهترین این راه ها را متناسب با ویژگی هایی که دارید، پیدا کنید.

به طور کلی بهترین روش ها برای دریافت اقامت در ترکیه می تواند راه هایی که به اقامت های کوتاه مدت منجر می شود باشد. این نوع از روش های اقامتی غالبا بسیار کم هزینه و راحت هستند. روش های اقامت های کوتاه مدت شامل اقامت از طریق اجاره ملک به صورت یک ساله یا سالیانه، اقامت از طریق شرکت در دوره های آموزشی سالیانه و اقامت دانشجویی می باشد.

راحت ترین روش ها برای اخذ اقامت ترکیه

حال در مورد این نوع از روش های اقامتی برای سکونت در ترکیه می توان گفت:

-اجاره و خرید ملک در ترکیه

اجاره ملک را می توان یکی از راه های اقامتی آسان در ترکیه دانست که شما می توانید از طریق این راه، علاوه بر اخذ اقامت درخواست مجوز تحصیل و کار هم بدهید. اجاره و خرید ملک در استانبول ترکیه عموما بالاتر از 700 لیر بوده و لازم است بدانید بر اساس قوانین جدید، امکان تمدید اقامت تنها با روش اجاره ملک به صورت سالیانه وجود ندارد ولی نظر مامور پرونده می تواند برای اخذ اقامت بسیار موثر باشد.

بهترین روش های دریافت اقامت ترکیه

-شرکت در دوره های آموزشی

شرکت در دوره های آموزشی یکی دیگر از روش ها در قوانین مهاجرت به ترکیه برای اقامت است. این دوره های آموزشی می تواند مانند دوره های بین المللی، دوره تومر، دوره های آرایشی، مدلینگ، حسابداری و … باشد. نکته مهم در این نوع روش اقامت ترکیه را باید بیشتر بودن دوره های آموزشی بیش از 90 روز دانست. لازم است در هنگام ثبت اقامت از این طریق، مشخصات موسسه برگزار کننده دوره از نظر دولت این کشور، معتبر باشد. همچنین در این روش نیازی به اجاره منزل نمی باشد.

-تحصیل در ترکیه

اقامت دانشجویی را می توان بهترین نوع اقامت، آسان ترین و در عین حال سخت ترین نوع روش ورود به هر کشوری دانست. در این روش شما می توانید به راحتی با داشتن شرایط مالی و درسی، از یک موسسه آموزشی در این کشور پذیرش گرفته و مشغول به تحصیل شوید. این روش زمانی سخت می شود که شما بخواهید از طریق بورس یا فاند پذیرش دانشگاه را دریافت کنید.

-اقامت کاری در ترکیه

روش اقامت کاری در ترکیه یکی دیگر از راه های دریافت اقامت در استانبول ترکیه است که می تواند بسته به نوع تخصصی که دارید و در صورتی که کارفرمای ترکی پیدا کنید، یکی از بهترین روش های اقامت در ترکیه باشد.

این روش اقامتی به دو صورت انجام می شود:

در روش اول شما می توانید با ورود به کشور ترکیه در قالب یک اقامت توریستی، مکانی را برای خود اجاره کرده و سپس به دنبال شرکت های ترک برای استخدام در آنها باشید.

روش دوم درخواست اقامت کاری از خارج از ترکیه است که کمی پیچیده تر می باشد. در این صورت باید ابتدا شرکتی ترکیه ای را پیدا کنید تا شما را استخدام کند. سپس به سفارت ترکیه در کشور ایران مراجعه کنید و با دریافت کد پیگیری درخواست اقامت کاری تان را تایید کنید.

البته شما می توانید با ثبت شرکت در استانبول ترکیه با سرمایه صد هزار لیر (حداقل) و استخدام حداقل 5 تبعه ترک، اقامت در این کشور را بدست آورید.

بهترین روش های دریافت اقامت ترکیه

راه های دیگر برای اقامت ترکیه

همینطور در انتهای این مقاله لازم است با روش های دیگر برای اقامت ترکیه آشنا شوید که علاوه بر اینکه می تواند جزو روش های آسان و بی دردسر برای اقامت ترکیه باشد، با این روش ها شما می توانید در نهایت به اخذ تابعیت ترکیه اقدام کنید. این روش ها عبارتند از:

  • اقامت از طریق خرید ملک
  • اقامت از طریق ثبت شرکت یا همان راه اندازی یک کسب و کار
  • اقامت از طریق ازدواج
  • اقامت کاری

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص مهاجرت به استانبول و مهاجرت به ترکیه می توانید با کارشناسان لیان از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه ها بسته شده است