مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
شهروندی ترکیه
مزایای اخذ شهروندی در ترکیه
سپتامبر 12, 2021
اقامت ترکیه از طریق یادگیری زبان ترکی
اخذ اقامت ترکیه از طریق یادگیری زبان ترکی
سپتامبر 15, 2021
مدارس دولتی ترکیه

تحصیل در ترکیه به یکی از ضروری ترین نیازهای مهاجران امروزی تبدیل شده است. ثبت نام مدارس دولتی ترکیه می تواند یک رویا برای افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند، محسوب شود. اما شرایط ثبت نام در این مدارس چیست؟ تحصیل در مقاطع مختلف ترکیه چگونه صورت می پذیرد؟ سیستم آموزشی این کشور به چه نحوی عمل می کند؟ این سوال ها و ده ها سوال مشابه وجود دارد که پاسخ آنها را می توان در ادامه این مطلب یافت. برای اطلاع از نحوه ثبت نام در مدارس دولتی ترکیه، با ما در ادامه همراه باشید.

ترکیه، کشوری مهاجر پذیر

ترکیه کشوری در غرب ایران است که به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، سالانه پذیرای گردشگران زیادی با اهداف مختلف می باشد. تقویت نقاط قوت این کشور در عرصه توریسم و گردشگری، سبب پیشرفت بیش از پیش و شهرت بیشتر آن در سطح جهان گشته است. در سال های گذشته، افراد زیادی درخواست دریافت ویزای ترکیه را داشته اند. بر شمار مهاجران به این کشور در سال های اخیر افزوده شده است. اما مهمترین نکته در مهاجرت به ترکیه، دریافت خدمات شهروندی از این کشور است. تحصیل در ترکیه، یکی از این خدمات به شمار می رود.

همچنین بخوانید: پاسپورت ترکیه و هزینه خرید پاسپورت ترکیه

مقاطع تحصیلی ترکیه

برای شروع آشنایی با نظام آموزشی کشور ترکیه باید ابتدا با مقاطع تحصیلی در این کشور آشنا شد. مدارس ترکیه اغلب بر اساس نظام آموزشی این کشور بنا و در آنها تدریس می شود. بنابراین می توان برای ثبت نام در مدارس دولتی ترکیه ابتدا بیشتر به این مقوله پرداخت. دبستان های ترکیه برای ثبت نام شرایط ویژه ای دارند.

شروع تحصیل در ترکیه، از سن 6 سالگی آغاز می شود. بازه تحصیلات در این کشور 12 سال می باشد که به 3 دوره 4 ساله تقسیم می شود. این مقاطع با نام های ایلک ارکول (دبستان)، ارتا ارکول (میانی) و لیسه یا همان دبیرستان شناخته می شوند. آموزش دو دوره ابتدایی و میانی برای تمام افراد اجباری است. از این رو خانواده ها موظف به ثبت نام فرزندان خود در این دوره ها می باشند. عدم حضور دانش آموزان در مدارس می تواند منجر به پیگرد قانونی والدین آنها گردد.

تعطیلات تابستانی مدارس ترکیه از اواسط خرداد شروع شده و تا اواسط شهریور ادامه دارد. ترم اول مدارس نیز از اواسط شهریور تا اواخر دی ماه و ترم دوم، از اواسط بهمن ماه تا اواسط خرداد می باشد. برای ثبت نام در مدارس می توان اوایل تیر ماه اقدام نمود. اما مدارس دولتی ترکیه دارای ضوابط خاصی هستند و از کیفیت بالایی برای آموزش برخوردار می باشند.

 

انواع مدارس در ترکیه

مدارس ترکیه به چند دسته کلی تقسیم می شوند که نظام آموزشی در تمام آنها یکی است، اما دارای قوانین و ضوابط مختص به خود می باشند. این مدارس به ترتیب به مدارس دولتی، خصوصی و خارجی تقسیم می شوند. برای ثبت نام در هر یک از این مدارس، مانند ثبت نام مدارس دولتی ترکیه، باید شرایط ویژه ای را رعایت نمود.

مدارس دولتی هیچ هزینه ای برای تحصیل محصلان دریافت نمی کند. این در حالی است که مدارس خصوصی هزینه ای بین 15.000 لیر تا 30.000 لیر دریافت می کنند. مدارس خارجی نیز مدارسی هستند که زیر نظر سفارت یا آموزش و پرورش سایر کشورها اداره می گردد و شهریه تحصیلی آن بر اساس یورو و یا دلار تعیین می شود.

هر یک از این مدارس دارای لباس فرم مخصوص به خود هستند و اغلب آنها به صورت مختلط می باشند. دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی، به صورت رایگان کتب درسی را دریافت می نمایند. اما تهیه کتب آموزشی و کمک درسی بر عهده خانواده های دانش آموزان می باشد. مردم ترکیه معتقدند که ثبت مدارس دولتی ترکیه فرصتی خوب برای ایجاد زمینه جهت رشد استعدادهای فرزندان آنهاست. از این رو ثبت نام مدارس دولتی ترکیه، متقاضیان بیشتری نسبت به سایر مدارس دارد.

مدارس دولتی ترکیهشرایط ثبت نام مدارس دولتی ترکیه

برای ورود به مدارس ترکیه و ثبت نام مدارس دولتی ترکیه، ابتدا باید به این کشور مهاجرت نمایید. دریافت ویزای تحصیلی می تواند راهکار دیگری برای انجام این امر است. بعد از اخذ اقامت دائم این کشور می توانید فرزندان خود را با زبان ترکی آشنا سازید. زیرا تدریس کلیه امور آموزشی در این مدارس به این زبان صورت می گیرد. بنابراین می توان به راحتی و به صورت رایگان در این مدارس ثبت نام کرده و تحصیل نمود.

مدارس دولتی ترکیه

همچنین بخوانید: اخذ اقامت ترکیه از طریق یادگیری زبان ترکی

مدارک مورد نیاز ثبت نام مدارس دولتی ترکیه

به طور کلی برای ثبت نام در مدارس هر کشور، باید مدارکی را به مدیر مدرسه تحویل داد. این مدارک برای ثبت نام مدارس دولتی ترکیه عبارتند از:

مدارک شناسایی دانش آموز به همراه عکس

پاسپورت

ترجمه رسمی و ترکی گواهی اقامت در این کشور

گواهی تقاضای اقامت پدر و مادر دانش آموز

آخرین کارنامه تحصیلی دانش آموز

آدرس و قرارداد محل سکونت در ترکیه

مدارس دولتی ترکیهعدم وجود هر یک از این مدارک می تواند روند ثبت نام مدارس دولتی ترکیه را با خلل روبرو سازد و از ادامه تحصیل در این کشور زیبا پیشگیری نماید. بنابراین پیش از آغاز ثبت نام مدارس در ترکیه باید نسبت به اخذ و دریافت هر یک از مدارک لازم اقدام نمود.

دیدگاه ها بسته شده است