مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
آیا گواهینامه ایران در ترکیه اعتبار دارد؟
آیا گواهینامه ایران در ترکیه اعتبار دارد؟
ژوئن 2, 2020
خرید خانه در استانبول و دریافت اقامت
خرید خانه در استانبول و دریافت اقامت
ژوئن 9, 2020
اقامت ترکیه با اجاره خانه

اقامت ترکیه با اجاره خانه

خرید آپارتمان قسطی در ترکیه یکی از گزینه هایی است که امروزه توسط سرمایه گذاران خارجی در این کشور بسیار مورد استقبال واقع شده است. در خرید قسطی، خریدار می تواند بدون داشتن سرمایه و پرداخت کامل ارزش ملک، با یک سرمایه اولیه و در صورت داشتن یک درآمد متوسط، در طول یک دوره 2 تا 10 سال یا کمتر صاحب ملک شود. در این مقاله، بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

شرایط املاک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه و خرید آپارتمان در استانبول یکی از بهترین و پر رونق ترین حوزه ها در طول سالهای گذشته به خصوص در میان اتباع دیگر کشور ها بوده است. امروزه با شیوع ویروس کرونا، بازار املاک و مستغلات این کشور دستخوش تغییراتی شده است که بنا به گفته بایرام تکجه (رئیس آنتالیا هومز)، می تواند فرصت مناسبی برای خریداران و سرمایه گذاران در حوزه مسکن تلقی شود.

در اثر وضعیت جهانی پیش آمده، فشار وارد شده بر فروش واحد های مسکونی در ترکیه کاهش یافته است که منجر شده است تا با کاهش تقاضا، قیمت ها نیز کمی کمتر شود. این بدان معنی است که سرمایه گذاران و خریداران می توانند با چانه زنی از نوسانات قیمت ها به نفع خود استفاده کنند.

خرید آپارتمان قسطی در ترکیه

خرید قسطی آپارتمان در ترکیه

یکی از گزینه هایی که می توانید در ترکیه برای خرید ملک داشته باشید، خرید ملک در استانبول ترکیه به صورت قسطی می باشد. در خرید قسطی آپارتمان در ترکیه شما می توانید بدون داشتن سرمایه کامل، با داشتن یک درآمد متوسط در املاک این کشور سرمایه گذاری کنید.

به عنوان مثال شما می توانید در پروژه های مختلف مسکونی که در شهر استانبول وجود دارد، شرکت کرده و در آنها سرمایه گذاری کنید.

نحوه خرید آپارتمان قسطی در ترکیه

همانطور که گفتیم، خرید قسطی ملک یکی از گزینه های پیش رو برای افرادی است که سرمایه کاملی ندارند. امروزه شرکت های مختلفی در ترکیه نیز وجود دارند که در حوزه املاک و ساختمان های این کشور برای خرید قسطی ملک فعالیت می کنند.

در مورد نحوه خرید آپارتمان در ترکیه به صورت قسطی باید گفت ضروری است تا بخشی از مبلغ ملک را به صورت نقدی پرداخت کنید. این مبلغ معمولا رقم مختلفی (با توجه به نوع شرکتی که برای درخواست خرید اقساطی ملک در ترکیه در نظر گرفته اید) دارد و در نهایت بقیه هزینه با توجه به قرارداد، قسط بندی می شود. معمولا طول مدت پرداخت قسط از 2 سال تا 10 سال می باشد و لازم است این نکته در قرارداد شما با فروشنده یا شرکت ذکر شود.

همچنین در عقد قرارداد لازم است بدانید که نرخ بهره ای وجود دارد که از نرخ بهره های وام در ترکیه کمتر است ولی در صورت پرداخت اقساط در مدت زمان کمتر از یکسال، این بهره تعلق نخواهد گرفت. همچنین باید بدانید که در خرید قسطی شما از تخفیف های 10 یا 20 درصدی در پای معامله بهره مند نخواهید شد.

خرید آپارتمان قسطی در ترکیه

خرید آپارتمان قسطی در ترکیه با وام بانکی

جالب است بدانید که بسیاری از بانک ها در ترکیه برای خرید مسکن، وام هایی را در نظر گرفته اند اما معمولا این وام ها به اتباع خارجی تعلق نمی گیرد. همچنین در مورد این روش از خرید قسطی ملک در ترکیه باید بدانید که در صورت موافقت با وام شما، بانک سند منزل و ملک شما را تحت توقیف خود در می آورد.

در استفاده از این روش برای تامین سرمایه اولیه برای خرید قسطی آپارتمان در ابتدا باید به دنبال بانک هایی باشید که وام های مسکن شان شامل اتباع خارجی نیز باشد و یا از سوی یک شهروند ترک برای این وام ها اقدام کنید. همچنین باید در درخواست این وام ها حتما به درصد سود وام نیز توجه کنید تا نسبت به شرکت های سازنده بیشتر نباشد و یا به هزینه های پرونده، بیمه عمر شخصی و … توجه داشته باشید. از این رو داشتن اقامت در ترکیه می تواند در روند انجام کارهای خرید مسکن شما راهساز باشد.

خرید آپارتمان قسطی در ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

از جمله مزایای خرید ملک در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • اولین مزیت خرید آپارتمان قسطی در ترکیه، افزایش توان خریداران در پرداخت سهم خود بوده و می توانند با هزینه کمتری، از خانه های بهتری در پرداخت اقساطی استفاده کنند.
  • فشار مالی کمی که بر روی خریداران در اثر خرید یکجا و واریز پول بوده، برداشته می شود.
  • بیشتر پروژه های در حال ساخت را می توان با امتیازات خوبی به صورت خرید قسطی انجام داد.
  • وجود امکان تعویض ملک در مواردی که ساختمان در حال تکمیل است و قبل از صدور سند.

معایب خرید ملک در ترکیه

از جمله معایب خرید آپارتمان قسطی در ترکیه همچنین باید گفت می توان:

  • در خرید آپارتمان قسطی در ترکیه باید به این نکته توجه کنید که صدور سند بعد از پرداخت کامل انجام خواهد شد.
  • دومین عیب را می توان تغییر قوانین و آئین نامه دانست که می تواند سندی که قرار است برای شما صادر شود، شرایط جدیدی داشته باشد.
  • در خرید های قسطی ساختمان های نیمه کامل یا درحال ساخت، یکی از موضوعاتی که می تواند دردسرساز باشد، تعهداتی است که از طرف سازنده باید اجرایی شود.
  • نوسانات دائمی قیمت لیر در برابر دلار یکی از مهمترین عیوب خرید قسطی در طول زمان است که می تواند ضرر های بسیاری را برای کسی که درآمد به ریال دارد، داشته باشد.
  • عدم وجود امکان فروش و تعویض ملک خریداری شده در طول پرداخت قسط های یک ملک.

برای دریافت مشاوره در خصوص هر یک از موارد خرید ملک و دریافت اقامت در استانبول ترکیه و یا مهاجرت به ترکیه با کارشناسان لیان از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

درخواست خرید

 

Verification

خرید قسطی خانه در ترکیه

خرید قسطی آپارتمان در استانبول

 

دیدگاه ها بسته شده است