مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
خرید آپارتمان در استانبول
خرید آپارتمان در استانبول
جولای 2, 2021
خرید آپارتمان در ترکیه
خرید آپارتمان در ترکیه
جولای 8, 2021
راهنمای ملک خریدن در ترکیه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]یکی از سرمایه گذاری های مطمئن که می توانیم داشته باشیم خرید ملک است. امروزه خرید ملک در استانبول را می توان یکی از قطب های سرمایه گذاری برای ایرانیان دانست. نزدیک بودن به کشور ایران و فرهنگی به نسبت مشابه و دسترسی پذیری عالی، از جمله شرایطی است که باعث تمایل افراد برای خرید ملک در کشور ترکیه شده است. در این مقاله در مورد شرایط خرید ملک در استانبول آشنا می شویم تا بهترین انتخاب را با آسودگی خاطر داشته باشیم.

 

خرید ملک در استانبول-شرایط خرید ملک در استانبول

 

استانبول پلی میان دو قاره

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای توریستی کشور ترکیه و پرجمعیت ترین شهر این کشور است که در قسمت شمال غربی ترکیه واقع شده است. شهر استانبول به دلیل دارا بودن مراکز تاریخی و مدرن و بازارهای بزرگ به یکی از شهرهای مهم و توریستی و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور تبدیل شده است.

یکی از ویژگی هایی که باعث شده است استانبول مورد توجه قرار گیرد و از هر لحاظ مخصوصا تجاری در موقعیت خوبی قرار گیرد این است که نیمی از این شهر در قاره آسیا و نیمی دیگر در اروپا قرار دارد و با استفاده از پل به هم متصل شده اند.

وجود آب و هوای متعدد و متغیر مدیترانه ای و گرمسیری و اقیانوسی باعث شده است که آب و هوای خوب و معتدلی را این شهر در طول سال تجربه شود.

با توجه به موقعیت های خاص این شهر، پروژه های مجتمع مسکونی و ساخت خانه و خرید و فروش ملک در این شهر رونق دارد و با ساخت شهرک های جدید با موقعیت های عالی از نظر امکانات، این مناطق شاهد رشد بالایی از نظر اقتصادی خواهند بود.

بنابراین خرید ملک در استانبول را می توان یک فرصت خوب سرمایه گذاری خارجی دانست زیرا گذشته از موارد یاد شده، قیمت مناسب ملک، هزینه های پایین زندگی و حمل و نقل قوی از امتیازات خرید ملک در استانبول است.

 

خرید ملک در استانبول-شرایط خرید ملک در استانبول

 

شرایط خرید ملک استانبول

هر فردی که اقدام به خرید ملک می کند، به منظور و هدف خاصی است. برای مثال اسکان، حفظ سرمایه و سرمایه گذاری؛ حال اگر این خرید ملک در کشور دیگری باشد، می توان گفت برای زندگی، اقامت بلند مدت برای تحصیل یا کار، اقامت دائم و سرمایه گذاری می تواند باشد. چند سالی است که سرمایه گذاری های بسیاری در زمینه ساخت و ساز در کشور ترکیه و شهرهای بزرگ آن مانند استانبول صورت گرفته است و به همین خاطر چهره این شهر به کلی تغییر کرده است. در اینجا در مورد شرایط خرید ملک در استانبول بیشتر آشنا می شویم.

طبق قوانینی که در کشور ترکیه در مورد خرید و فروش ملک وجود دارد، افراد 129 کشور امکان خرید و فروش ملک و زمین با کاربری هایی مانند تجاری و مسکونی را دارند که ایران هم جز این 129 کشور است. اما با توجه به این نکته که تا سقف 30 هکتار این خرید امکانپذیر است.

قبل از خرید ملک فرقی نمی کند که در چه کش

وری هستید حتما باید با سازمان ثبت و نقشه برداری در تماس باشید و تمام مشخصات سند، ملک و صاحب آن را بررسی نمایید.

همچنین اگر قصد ساخت و ساز در منطقه ای در استانبول را دارید این نکته را باید در نظر داشته باشید که طی دو سال پروژه شما باید به اتمام برسد و باید به وزارتخانه کشور ترکیه معرفی شود که این کار توسط شما یا وکیل قانونی شما انجام پذیر است.

شما باید تمامی مدارک مربوط برای عقد قرارداد و انتقال سند را به وزارتخانه قبل از هرگونه قرارداد ساخت پروژه ارائه دهید و اگر در موعد مقرر صورت نگیرد، معامله انتقال سند هم صورت نمی پذیرد.

 

خرید ملک در استانبول-شرایط خرید ملک در استانبول

 

دریافت اقامت دائم با خرید ملک در استانبول ترکیه

یکی از راه های دریافت اقامت دائم در ترکیه، خرید ملک در ترکیه و شهرهای آن است. اگر شما هم قصد گرفتن اقامت دائم در کشور ترکیه را دارید می توانید نسبت به خرید ملک و انجام پروژه های ساختمانی در این کشور اقدام به سرمایه گذاری کنید.

لازم به ذکر است که باید برای انجام پروژه های خود قبل از هر چیز مدارک مربوط به تنظیم سند و قرارداد را به وزارتخانه کشور ترکیه تقدیم کنید و درخواست خود را مبنی بر ساخت و ساز تقدیم آنها کنید و طی حداکثر 2 سال پروژه به اتمام برسد.

اما نکته ای که در این بین وجود دارد این است که صرفا با سرمایه گذاری به شما در ابتدا اقامت دائم داده نمی شود، بلکه اقامت موقت داده می شود و امکان تمدید آن برای شما میسر است و بعد از 5 تا 8 اقامت می توانید اقامت دائم را دریافت کنید.

 

خرید ملک در استانبول-شرایط خرید ملک در استانبول

مدارک مورد نیاز برای صدور سند ملک در ترکیه

در هنگام صادر شدن سند باید شماره مالیاتی خریدار، 4 قطعه عکس، گذرنامه خریدار با اعتباری حداقل 6 ماه همراه داشته باشید.

در زمان خرید خانه، مدارکی که باید به اداره ثبت اسناد ترکیه ارائه شود، شامل ترجمه رسمی مدارک، اصل و ترجمه تایید شده وکالت نامه (اگر وکیل شما نماینده قانونی شما باشد)، 2 قطعه عکس پاسپورتی، شماره مالیاتی ترکیه، گذرنامه خریدار یا خریداران.

 

خرید ملک در استانبول-شرایط خرید ملک در استانبول[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه ها بسته شده است