مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
درآمد مردم ترکیه
درآمد مردم ترکیه چقدر است؟
ژانویه 8, 2020
رفع دیپورتی ترکیه
رفع دیپورتی ترکیه
مارس 1, 2020
شماره تلفن های اضطراری استانبول 4

شماره تلفن های اضطراری استانبول یکی از مهمترین الزاماتی می باشدکه تمام گردشگران و توریست ها بایستی اطلاعاتی را در مورد این شماره ها در اختیار داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند تماس و ارتباط لازم را برقرار کنند. از مهمترین شماره تلفن‌‌ های اضطراری شهر استانبول می توان به پلیس استانبول با شماره 5274503، آمبولانس استانبول 112 و آتش نشانی استانبول 110 اشاره کرد.

شماره تلفن های اضطراری استانبول

آیا شما نیز به دنبال شماره تلفن های اضطراری استانبول هستید؟ آیا می دانستید که شماره تلفن های اضطراری استانبول با شماره های اضطراری در کشور ما متفاوت می باشد؟

استانبول یکی از شهرهای بسیار دیدنی و جذاب کشور ترکیه می باشد که سالانه میلیون ها گردشگر از جاذبه های گردشگری این شهر بازدید داشته و تعداد گردشگران ایرانی که به این شهر سفر می کنند نیز قابل توجه می باشد. الزامات بسیار زیادی در هنگام سفر به سوی استانبول وجود دارد که از مهمترین این الزامات می توان به نداشتن پول نقد همراه، آشنایی با زبان ترکی، داشتن آدرس دقیق از هتل اقامتی، داشتن بیمه پزشکی و آگاهی از شماره تلفن های اضطراری استانبول اشاره کرد. یکی از مهمترین آیتم هایی که بسیاری از گردشگران و توریست ها توجه کمتری را به آن دارند، آگاهی از شماره تلفن‌‌ های اضطراری شهر استانبول می باشد به طوری که هر گردشگری بایستی شماره های اضطراری و مورد نیاز را در دفترچه یادداشت یا موبایل خود ثبت و ذخیره کند تا در صورت نیاز بتواند به راحتی دسترسی لازم را داشته باشد. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد برخی از مهمترین شماره تلفن‌‌ های اضطراری شهر استانبول توضیحات بیشتری را به حضور شما ارائه دهیم.

شماره تلفن های اضطراری استانبول 4شماره تلفن های پلیس استانبول

یکی از مهمترین شماره تلفن های اضطراری استانبول، شماره های مربوط به پلیس می باشد. توجه داشته باشید که استانبول از لحاظ امنیتی در سال های اخیر کمی ناآرام شده است و گردشگران بایستی در خصوص این امر آگاه بوده و شماره های مربوط به پلیس را در صورت امکان به خاطر بسپارند تا در صورت بروز مشکلی بتوانند به راحتی با پلیس این شهر در تماس باشند. شماره تلفن های پلیس استانبول به شکل زیر خواهد بود:

–          پلیس گردشگری: 5274503

–         پلیس: 155

–         پلیس ترافیک: 154

–         پلیس ساحلی: 158

توجه داشته باشید که گردشگران با توجه به موقعیت خود و نیاز خود بایستی با یکی از شماره های ارائه شده در فوق تماس لازم را داشته باشند. برای مثال اگر برای تفریح در ساحل بوده اید و اتفاق ناگواری در ساحل برای شما به وجود آمد یا احساس خطر داشتید می توانید بلافاصله با شماره تماس 158 در ارتباط بوده و با ارائه اطلاعات دقیق از موقعیت خود از پلیس های ساحلی درخواست کمک داشته باشید.

شماره تلفن های اضطراری استانبول 4شماره تلفن آمبولانس استانبول

از دیگر مهمترین و ضروری ترین شماره تلفن‌‌ های اضطراری شهر استانبول می توان به شماره تلفن آمبولانس این شهر اشاره کرد که گردشگران و توریست ها می تواند در صورت بروز هرگونه مشکل سلامتی برای خود یا اطرافیان خود، به راحتی با شماره تلفن 112 در تماس باشند تا از نزدیکترین فوریت های پزشکی بهره مندی لازم را داشته باشند. یکی از مهمترین نکاتی که بایستی به آن توجه کرد آن است که حتما موقعیت جغرافیایی یا آدرس خود را به دقت ارائه دهید و برای این امر نیز حداقل چند کلمه ای از زبان استانبولی را بلد باشید. با آشنایی کامل از زبان استانبولی می توانید تا رسیدن آمبولانس توصیه های پزشک پشت خط تلفن را نیز بر روی بیمار اعمال کنید.

شماره تلفن های اضطراری استانبول 4شماره تلفن آتش نشانی استانبول

یکی دیگر از مهمترین شماره تلفن‌‌ های اضطراری شهر استانبول، شماره تلفن مربوط به آتش نشانی می باشد که در صورت نیاز برای اخذ خدمات از نیروهای آتش نشانی می توانید با شماره تماس 110 در ارتباط باشید. توجه داشته باشید که تماس با نیروهای آتش نشانی فقط در صورت بروز آتش سوزی نمی باشد بلکه گردشگران می توانند در صورت افتادن در گودال، گیر کردن در مکان و هرگونه حوادث دیگر به راحتی به آتش نشانی این شهر تماس بگیرند. نیروهای خدماتی آتش نشانی نیز در تمام مناطق و محله های شهر استانبول آماده باش هستند و به محض دریافت هر گونه تماسی خود را سریعا به محل حادثه می رسانند.

سایر شماره تلفن های اضطراری استانبول

شماره تلفن های اضطراری استانبول فقط مختص به پلیس، آمبولانس و آتش نشانی نمی باشد بلکه گردشگران بایستی اطلاعات دیگری را در خصوص سایر شماره تلفن‌‌ های اضطراری شهر استانبول نیز در دست داشته باشند که از مهمترین و این شماره های اضطراری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         راهنمای استانبول: 11832

–         راهنمای تلفن: 11855

–         راهنمای فارسی زبان: 11822

–         مشکلات برق: 186

–         مشاوره سلامتی: 184

–         کدپستی: 119

–         خدمات دفن و کفن: 188

–         آتش سوزی جنگل: 177

–         ماموران شهرداری: 153

راهنمای مصرف کننده 175، مشکلات کابلی 126، مشاوره بحران روانی 182، مشکلات گاز 187 و ژاندارمری 156 اشاره کرد که شماره های مذکور در لیست شماره های مفید استانبول نیز واقع شده اند و هر گردشگری بایستی تمام این شماره ها را در نزد خود داشته باشد و در صورت نیاز بتواند به راحتی از آنها استفاده کند. در صورت آشنا نبودن با زبان ترکی می توانید به راحتی از شماره تماس 11822 استفاده کنید.

همچنین بخوانید: اخذ اقامت ترکیه از طریق یادگیری زبان ترکی

دیدگاه ها بسته شده است