مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
1- مشاور املاک ایرانی در استانبول
آنچه باید از مشاور املاک ایرانی در استانبول بدانید
دسامبر 14, 2019
ویزای شینگن
آشنایی با مراحل اخذ ویزای شینگن
دسامبر 30, 2019
مراحل ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای مهاجرپذیر است و بسیاری از افراد به دنبال راه حلی برای دریافت اقامت در استانبول هستند. ثبت شرکت در ترکیه نیز یکی از راههای دریافت اقامت در این کشور است که متاسفانه بسیاری از افراد بدون اینکه آگاهی کافی در این زمینه داشته باشند، اقدام به ثبت شرکت در ترکیه می نمایند. اما پیش از انجام اینکار، بهتر است با شرایط، روند انجام کار و مزایا و معایب آن آشنا شده شده و سپس اقدام نمایید.

چرا افراد در ترکیه اقدام به ثبت شرکت می نمایند؟

ترکیه یکی از کشورهای بسیار زیبای همسایه است که وضعیت اقتصادی آن در سالهای اخیر سبب شده است تا بسیاری از ایرانیان به فکر سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور بیفتند. موقعیت جغرافیایی این کشور نیز در کنار وضعیت اقتصادی خوب این کشور باعث شده است تا وضعیت ترکیه برای فعالان اقتصادی در حوزه بین المللی بسیار عالی باشد و افراد بتوانند به راحتی با دیگر کشورها ارتباط اقتصادی برقرار نمایند. در واقع شما می توانید با ثبت شرکت در ترکیه، به راحتی از دیگر کشورها کالا خریداری نمایید و آن را از هر گمرکی دریافت کنید. از همه مهمتر، با ثبت شرکت در این کشور، شما مالک صد در صد شرکت خود خواهید بود و هیچ شریک ترک دیگری نخواهید داشت.

همچنین بخوانید: اقتصاد ترکیه در سال 2019

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

  • اولین مرحله برای ثبت شرکت در ترکیه، این است که شما مکان شرکت را تعیین کنید. برای این منظور می توانید محلی را خریداری کرده و یا اجاره کنید.
  • تنظیم اساسنامه شرکت و تکمیل فرم های مخصوص به ثبت شرکت
  • اخذ شماره مالیاتی با مراجعه به اداره مالیات
  • اساسنامه باید در دفتر اسناد رسمی به تایید برسد.
  • برای ثبت شرکت به اداره بازرگانی مراجعه نمایید.
  • چاپ روزنامه رسمی
  • باید نمونه امضا و وکالت نامه باید در دفتر اسناد رسمی به تایید برسد.
  • تکمیل فرم اداره دارایی و مراجعه به اداره برای بررسی اسناد و مدارک مربوطه
  • بازرسان اداره دارایی از مکان شرکت بازدید کرده و آن را تایید می کند.
  • پس از تایید آدرس، باید شماره مالیاتی باید اخذ شود.
  • دریافت کارت بازرگانی
  • تصدیق دفترهای حسابداری
  • باز نمودن حساب بانکی
  • معرفی حسابدار ثبت شرکت در کشور ترکیه معمولا بین 4 الی 8 روز کاری اداره دارایی طول می کشد.

ثبت شرکت در ترکیه

معایب ثبت شرکت در ترکیه

با آنکه ثبت شرکت در کشور ترکیه مزایای بسیاری دارد، اما اینکار مشکلات و معایبی نیز به همراه دارد. در واقع افرادی که در ترکیه اقدام به ثبت شرکت می نمایند، بیشتر به فکر دریافت اقامت این کشور هستند. اما معمولا ثبت شرکت در دیگر کشورها از جمله ترکیه، یکی از پر ریسک ترین و خطرناک ترین کارها می باشد.

از سال 2001 تا کنون، برخی از سیاست های اقتصادی در ترکیه سبب شده است تا کار شرکت های خارجی در این کشور با پیچیدگی زیادی همراه باشد.

این مشکلات در کنار نا آشنایی افراد با قانون های مالیاتی و دیگر قانون ها، مشکلات ثبت شرکت در این کشور را بیشتر نموده است.

چالش های بسیاری همچون بوروکراسی، مسائل نظارتی و مشکلات گمرکی، برای افراد خارجی در این کشور وجود دارد که می تواند گریبانگیر آنها شود.

ثبت شرکت در ترکیه

انواع شرکت ها در ترکیه

شرکت با مسئولیت محدود:

این نوع شرکت با حداقل 2 و حداکثر 5 نفر در ترکیه قابل ثبت است. مسئولیت سهامداران شرکت در مورد بدهی های شرکت با توجه به میزان سهم هر یک از سهامداران مشخص می شود. حدود 90 درصد از شرکت هایی که ایرانیان در ترکیه ثبت می کنند، از نوع مسئولیت محدود می باشد.

شرکت سهامی (خاص-عام):

برای ثبت این نوع شرکت به حداقل 5 نفر اشخاص حقیقی یا حقوقی نیاز است و همه شرکا با توجه به میزان سهم خود در شرکت، نسبت به بدهی های شرکت مسئول هستند. سهام این شرکت به قسمت های مساوی تقسیم شده و هر کسی می تواند هر تعداد سهم را بخرد. تعداد سهامداران شرکت های سهامی خاص، کمتر از 250 نفر بوده و تعداد سهامداران شرکت های سهامی عام، بیش از 250 نفر است.

شرکت تضامنی:

این شرکت، به صورت شراکتی و بین چند نفر تاسیس می شود و در صورتی که دارایی شرکت برای پس دادن قرض های شرکت کافی نباشد، شرکا باید بدهی های شرکت را پرداخت نمایند.

شرکت مختلط:

در این نوع شرکت، یک یا چند نفر در سهم شرکت با هم شریک می شوند و در صورتی که شرکت بدهکار شود، همه این افراد به میزان سهمشان، باید بدهی های شرکت را بپردازند. اشخاص حقوقی نمی توانند در این نوع شرکت، شراکت کنند.
موسسات مالی(صرافی): ثبت این نوع شرکت، در قالب یک شرکت سهامی ممکن می باشد. البته این شرکت ها سختی های مخصوص به خود را دارند و روندی پیچیده دارند.

 

هزینه های ثبت نمودن شرکت در ترکیه

افرادی که می خواهند اقدام به ثبت شرکت در ترکیه نمایند باید بدانند که باید در ابتدا هزینه های مربوطه را پرداخت نمایند. البته این هزینه ها نسبت به دیگر کشورها بسیار پایین تر است و این یکی از مزایای ثبت شرکت در ترکیه می باشد.

  • تایید و تهیه اسناد مربوط به شرکت حدود 1500 لیر هزینه دارد.
  • ثبت اسناد و نام تجاری شرکت رایگان است.
  • تایید کتاب حقوقی مربوط به شرکت حدود 25 لیر هزینه دارد.
  • ثبت نام در شرکت مالیات رایگان است.
  • عضویت سالانه با نام تجاری، هزینه ای کاملا متغیر دارد و به میزان سرمایه بستگی دارد.

سوالات متداول در خصوص ثبت شرکت در استانبول و ترکیه

1- ثبت شرکت در ترکیه و اخذ اقامت در استانبول ترکیه به چه صورت است؟

افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور ار دارند می توانند از روش های گوناگونی اقدام نمایند که یکی از این روش ها ثبت شرکت در ترکیه و یا خرید ملک و خرید آپارتمان در ترکیه می باشد.

2- مراحل کامل ثبت شرکت در ترکیه چگونه است؟

برخی از این مراحل به شرح زیر می باشند:

-تعیین مکان شرکت

-تعیین و تنظیم فرم ها و اساسنامه شرکت

-دریافت شماره مالیاتی

-تکمیل فرم اداره دارایی

-بازدید بازرسان اداره دارایی از مکان شرکت

-و…

3- مدت زمان ثبت شرکت در ترکیه چقدر است؟

مدت زمان ثبت شرکت در ترکیه به مواردی همچون زمان انجام امور اداری و زمان اقدام شما برای ثبت در دفتر اسناد، بازدید بازرسان و بررسی نکات مورد نیاز برای ثبت شرکت در استانبول و ترکیه بستگی دارد.

4- ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه چه قوانینی دارد؟

برای ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه، فرد می بایست برای مواردی همچون تولید، تعمیر و نگهداری، خرید و فروش، انبارداری، منوتاژ، بانکداری و بیمه و دیگر موارد مشابه فعالیت نماید تا بتواند شرکت خود را به ثبت برساند.

دیدگاه ها بسته شده است