مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
ليست قيمت خودرو در تركيه
ليست قيمت خودرو در تركيه
آوریل 29, 2020
کسب و کار اینترنتی در ترکیه
کسب و کار اینترنتی در ترکیه
می 10, 2020
اقامت دائم ترکیه

اقامت دائم ترکیه

اقتصاد ترکیه در سال های 2018 و 2019 با فراز و نشیب ها و رکوردهای بسیار زیادی روبرو بود. اما خوشبختانه مدیریت صحیح این کشور توانست ثبات اقتصادی را به کشور برگرداند و این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که بانک جهانی اعلام کرد، وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020 رونق پیدا خواهد کرد و این کشور را به هدف خود که قرارگیری در بین ده کشور بزرگ اقتصادی دنیا در سال 2023 بوده است، نزدیکتر می کند.

در همین راستا در این مقاله قصد داریم که به بررسی پیش بینی ها و عواملی که بر بهبود وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020 نقش خواهند داشت، بپردازیم تا برای افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه و اقامت در استانبول را دارند بتوانند تصمیم درست در این زمینه بگیرند.

وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020 به چه صورت خواهد بود؟

طبق گزارشات و تحقیقات صورت گرفته اقتصاددانان و گفته های وزیر دارایی و خزانه داری کشور ترکیه در می یابیم که وضعیت اقتصادی این کشور در سال 2020 میلادی با رشد مواجه خواهد بود.

به طوریکه وزیر دارایی ترکیه مدعی شده است که در بسیاری از پروژه های سرمایه گذاری که در سالهای گذشته به دلیل رکود اقتصادی به تعویق افتاده بودند، مجدداٌ در سال 2020 به مرحله اجرا در خواهند آمد و این کشور در مقایسه با سایر کشورهای جهان بیشترین رشد اقتصادی را در این سال تجربه می کند.

بسیاری از اقتصاددانان بزرگ جهان نیز بر این عقیده هستند که سال 2020 برای کشور بعد از رکورد اقتصادی که در سال 2018 گریبان گیر این کشور شده بود، سال تغییر و تحول خواهد بود. از این رو افرادی که در سال گذشته دارایی و اموال خود را در این کشور سرمایه گذاری کردند و یا حتی به ثبت شرکت در ترکیه و ثبت شرکت در استانبول پرداختند، سود قابل توجهی در انتظار آنها خواهد بود.

وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020

عوامل موثر بر پیش بینی وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020

در طی چند سال اخیر شرکت های بسیار بزرگی مانند شرکت فولکس واگن، شرکت های معتبر خطوط هوایی، چندین هلدینگ بزرگ املاک و مستغلات، کمپانی های فعال در زمینه گردشگری و… در کشور ترکیه سرمایه گذاری های بسیار گسترده و وسیعی را انجام داده اند که بخش قابل توجهی از آنها در سال 2020 تاثیر خود را بر رشد اقتصادی این کشور می گذارند.

علاوه بر این، اتمام پروژه ساخت تونل اوراسیا در این سال باعث می شود که کشور ترکیه به شاه راه اصلی و پل ارتباطی برای صادرات و واردات کالاهای گوناگون بین کشورهای اروپایی و آسیایی تبدیل شود که این موضوع تاثیر قابل توجهی بر بهبود وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020 دارد.

به همین دلیل شرکت های بسیار زیادی از سراسر دنیا برای اینکه از توسعه اقتصادی و تجاری این منطقه عقب نمانند، اقدام به تاسیس و راه اندازی نمایندگی های متعددی در ترکیه کرده اند که این اقدام هم سبب رشد اقتصادی ترکیه و هم رشد اقتصادی کشورهای مذکور خواهد شد.

لازم به ذکر است که بدانید شما می توانید از طریق ثبت شرکت در ترکیه، برای دریافت اقامت در ترکیه اقدام کنید. البته این موضوع را می توان بیان داشت که راه های مهاجرت و اقامت بسیار متنوع می باشد که از جمله آنها می توان به خرید ملک در ترکیه، خرید آپارتمان در استانبول و… نیز اشاره داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره جهت اقامت و سرمایه گذاری در کشور ترکیه می توانید با کارشناسان لیان از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020

پیش بینی و انتظارات وضعیت اقتصادی ترکیه 2020

در سال 2018 که کشور ترکیه با بدترین وضعیت اقتصادی مواجه شده بود، تعداد بسیار زیادی از تحلیلگران اقتصادی نگران بودن که مدیریت کشور ترکیه نتواند وضعیت اقتصادی کشور را در سالهای آتی به ثبات برسانند. اما کشور ترکیه در سالهای اخیر، اقتصادی کاملاً پایدار و منسجم داشته و به خوبی توانسته بود که از عهده بسیاری از مشکلات برآید.

به همین دلیل در آن سال و بر خلاف انتظار بسیاری از اقتصاددانان در ژانویه سال بعد میزان بودجه کشور یک میلیارد دلار بیش از حد انتظار تعیین شد و در سال بعد وزارت خزانه داری و دارایی کشور ترکیه اعلام کرد که میزان درآمد کشور در اولین ماه از سال 2019 به میزان هفتصد و نود میلیارد لیره افزایش پیدا کرد.

گزارش بانک جهانی از اقتصاد ترکیه سال 2020

پیش بینی هایی که بانک جهانی از وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020 کرده است، رشد 3 درصدی در سال 2020 و رشد 4 درصدی در سال 2021 می باشد که این آمار نشان دهنده روند صعودی اقتصاد این کشور در سالهای بعد از سال 2020 خواهد بود.

این بانک با توجه به بهبود تدریجی وضعیت اقتصادی ترکیه به مقامات این کشور تاکید کرده است که برای جلوگیری از کاهش ارزش لیر و آسیب دیدگی جدی اقتصاد، بالابردن میزان صادرات و افزایش تقاضای داخلی 2 عامل بسیار مهم برای کمک به روند بهبود وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020 و سالهای آتی خواهد بود.

وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020

تاثیر کرونا بر اقتصاد ترکیه در سال 2020

وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020 که روبه رشد پیش بینی شده بود، مانند بسیاری از کشورهای دنیا متاثر از پیامدهای اقتصادی ویروس کرونا خواهد بود و فارغ از هر گونه تصمیم گیری های مدیریتی که صورت گیرد، این کشور نیز مانند تمام کشورهای دنیا سال دشوار و سختی را پیش روی خود خواهد داشت.

نکته ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم، این است که کشور ترکیه در سال پیش رو، هیچ انتخاب سراسری ندارد و دولت فعلی می تواند سیاست های خود را بدون نگرانی از رای گیری و فشارهای انتخابی به مرحله اجرا در بیاورد که این عامل می تواند بر روند روبه رشد وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020 موثر واقع شود. از این رو سرمایه گذاران هنوز هم می توانند برای سرمایه گذاری در بخش های مولد این کشور امیدوار باشند.

هم چنین بخوانید: ثبت شرکت در ترکیه، ثبت شرکت در استانبول

سرمایه گذاری در ترکیه

اگر به پیش بینی رشد اقتصادی کشور ترکیه در سال 2020 و تبدیل شدن به یکی از ده قدرت بزرگ اقتصادی دنیا ایمان دارید، توصیه می کنیم که به هیچ عنوان از سرمایه گذاری در بخش های مختلف این کشور، به ویژه بخش مستغلات و املاک غافل نشوید. به همین دلیل در اینجا می خواهیم شما را با یکی از بهترین مراکزی که می تواند به شما در زمینه خرید ملک در استانبول و خرید آپارتمان در ترکیه، ثبت شرکت و اقامت در ترکیه به شما کمک کند، آشنا کنیم.

مجموعه لیان، با کادر مجرب و حرفه ای خود که هرکدام از آنها در این زمینه سالها تجربه دارند و فراز و نشیب های اقتصادی کشور ترکیه را دیده اند، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد تا بتوانید با سرمایه گذاری های دقیق و منطقی در این کشور، سهمی از رونق اقتصادی که برای کشور ترکیه پیش بینی شده است، داشته باشید.

مشاوران این مرکز با دانش و تخصص خود آماده پاسخگویی به تمام سوالات شما عزیزان می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر کافیست که از طریق شماره تماس های موجود در وب سایت با کارشناسان و مشاوران و از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

وضعیت اقتصادی ترکیه در سال 2020

دیدگاه ها بسته شده است