مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
خرید خودرو در ترکیه
خرید خودرو در ترکیه
سپتامبر 7, 2021
شهروندی ترکیه
مزایای اخذ شهروندی در ترکیه
سپتامبر 12, 2021
خرید ملک در ترکیه-اقامت و کار در ترکیه

کشور ترکیه به دلیل برخورداری از اقتصاد قوی و همچنین تجارت با کشورهای بسیار بزرگ و پیشرفته دنیا، همواره برای نیروی کار جوان و خارجی اجازه کار صادر می کند. از این رو دریافت اقامت ترکیه از طریق استخدام، در حال حاضر بهترین روش برای مهاجرت به این کشور و در نهایت اخذ تابعیت آن می باشد. متقاضیان برای دریافت ویزای کاری و اقامت ترکیه از طریق کار لازم است که از یک شرکت ترکیه ای دعوتنامه کاری داشته باشند. در غیر این صورت به هیچ عنوان امکان اخذ ویزای کاری ترکیه وجود ندارد. به دلیل علاقه بسیار زیادی که شهروندان ایرانی برای مهاجرت به ترکیه و اقامت ترکیه از طریق استخدام دارند، به بررسی شرایط و امکانات لازم برای اخذ ویزای کاری ترکیه پرداخته ایم و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. تا بتوانیم تا حدی به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم.

شرایط لازم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق استخدام

از آنجایی که در کشور ترکیه، بازارهای فعال کاری و همچنین اقتصاد قوی وجود دارد، یکی از بهترین و راحت ترین روش ها برای مهاجرت به ترکیه، اخذ ویزای این کشور از طریق کار می باشد. اخذ ویزای کاری ترکیه به همین راحتی نبوده و لازم است که از یک سری شرایط برخوردار باشید.

تنها شرط لازم و کافی برای اخذ اقامت ترکیه از طریق استخدام، این است که یک کارفرمایی در کشور ترکیه از شما دعوت به کار نماید. که برای این منظور لازم است در یک زمینه ای تخصص و مهارت ویژه ای داشته باشید. البته ناگفته نماند که تنها داشتن مهارت و تخصص در یک زمینه خاص برای دریافت اقامت ترکیه از طریق استخدام کافی نخواهد بود. بلکه کارفرما تنها در صورتی می تواند برای شما دعوتنامه کاری ارسال نماید که هیچ فرد ترکی در کشور ترکیه در زمینه کاری مورد نظر بیکار نباشد.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق استخدام برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و متخصصان کمی متفاوت می باشد. این افراد می توانند با مراجعه حضوری و یا برقراری ارتباط از طریق مکاتبه با یکی از شرکت ها و سازمان های خصوصی واقع در ترکیه تقاضای کار نمایند. در این شرایط اگر کارفرما به نیرویی با تخصص شما نیاز داشته باشد، می تواند برای شما اجازه کار دریافت نماید. این اجازه کار معمولا بین 2 تا 3 ماه به طول می انجامد که بعد از آن می توانید برای اخذ اقامت ترکیه اقدام نمایید.

قوانین مربوط به اخذ اقامت کاری ترکیه

شما بعد از دریافت ویزای کاری ترکیه تنها 2 ماه اجازه کار در ترکیه را پیدا خواهید کرد و بعد از سپری شدن آن مجددا باید اقدام به تمدید ویزای خود نمایید. اگر قصد دارید که از طریق کار، اقامت دائم ترکیه را به دست آورید، این نکته را حتما مد نظر قرار دهید که به هیچ عنوان نباید در طول مدت این 2 ماه از خاک کشور ترکیه خارج شوید. اما اگر به دلایلی ناچار به خروج از کشور ترکیه هستید باید با ارائه نامه ای به دولت این کشور دلایل محکمی برای خروج خود ارائه کنید تا بتوانید اجازه خروج از کشور را دریافت نمایید. بنابراین اخذ ویزای کاری ترکیه و به تبع آن دریافت اقامت این کشور به بدون داشتن دعوتنامه از یک کارفرما کار بسیار سخت و دشواری خواهد بود.

شهروندی در ترکیهمدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کاری ترکیه

برای دریافت اقامت ترکیه از طریق استخدام نیاز به مدارک زیر خواهید داشت:

·        گذرنامه معتبر

·        چهار قطعه عکس که در سایز عکس پاسپورت باشد.

·        کپی از تمام صفحات گذرنامه

·        نسخه اصلی و کپی شده مجوز کاری که از سوی وزارت کار و امنیت اجتماعی صادر شده است.

 

مزایای اخذ اقامت ترکیه از طریق کار

دریافت ویزا و مجوز کاری کشور ترکیه باعث می شود که شما هم در طول مدت اقامت از تمام مزایایی که شهروندان ترکیه ای از آن برخوردار هستند، بهره مند شوید. برخی از این مزایا عبارت اند از:

·        پرداخت هزینه های دولتی در کل بیمارستان های کشور

·        برخورداری از تمام مزایای بازنشستگی بعد از سن 60 سالگی

·        امکان دریافت تابعیت ترکیه بعد از 5 سال

·        امکان تحصیل رایگان فرزندان زیر 18 سال افراد شاغل در تمام مدارس ترکیه

همچنین بخوانید: ثبت نام در مدارس دولتی ترکیه

نکات تکمیلی درباره اخذ اقامت ترکیه از طریق استخدام

·        کشور ترکیه این امکان را برای شما فراهم کرده است که بعد از دریافت مجوز کار بتوانید برای همسر و کودکان زیر 18 سال و همچنین پدر و مادر بالای 64 سال خود نیز اقامت ترکیه را اخذ نمایید.

·        اگر بعد از دریافت اقامت ترکیه از طریق استخدام در طول مدت  سال فقط 180 روز از کشور خارج شده باشید، می توانید برای دریافت تابعیت این کشور اقدام نمایید.

·        در صورتی که سفارت ترکیه با درخواست ویزای کاری شما مخالفت کرد، تنها 30 روز بعد از آن فرصت دارید که اعتراض خود را به وزارت کار و امنیت اجتماعی برسانید.

·        افرادی که با ویزای توریستی به کشور ترکیه وارد می شوند به هیچ عنوان اجازه فعالیت های کاری در این کشور را ندارند.

·        اگر حداقل 5 سال در کشور ترکیه بدون هیچ وقفه ای کار کرده باشید، امکان دریافت مجوز کار مستقل برای شما فراهم می شود، که با استفاده از آن می توانید در شغل های آزاد فعالیت داشته باشید.

دیدگاه ها بسته شده است