مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
اخذ شهروندی ترکیه
اخذ شهروندی ترکیه در سال 2021
جولای 25, 2021
پاسپورت ترکیه
پاسپورت ترکیه و هزینه خرید پاسپورت ترکیه
آگوست 8, 2021
اقامت ترکیه برای ایرانیان

اقامت ترکیه برای ایرانیان در دو نوع موقت و دائم امکان پذیر است. مهاجرت به ترکیه نیز مانند کشورهای دیگر از روش های مختلفی امکان پذیر است که باید اطلاعات کافی در هر مورد را داشته باشید. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره اقامت ترکیه برای ایرانیان خواهیم پرداخت تا برای رفتن به این کشور آگاهی کافی را داشته باشید.

 

اقامت ترکیه برای ایرانیان

اقامت ترکیه برای ایرانیان با مزایایی همراه خواهد بود و ذهن بسیاری از ایرانی ها را به خود مشغول کرده است. برای این منظور بهتر است با قوانین این کشور، نحوه کار کردن، مقررات بانکی، هزینه های زندگی، قوانین مالیاتی و دستمزد مشاغل گوناگون آشنا شوید تا بتوانید زندگی خوبی را در آنجا داشته باشید. اقامت این کشور برای ایرانیان شرایط خود را دارد که در اینجا برای شما شرح خواهیم داد و موضوعات مهم را بازگو خواهیم کرد. از جمله مزایای اقامت ترکیه برای ایرانیان می توان به اخذ تابعیت بعد از 5 سال، افتتاح حساب بانکی، دریافت وام بانکی با بهره 4-1 درصد، خرید ملک اقساطی، خرید خودرو اقساطی، خودروی معاف از مالیات، سهولت دریافت ویزای سایر کشورها و دریافت کارت اعتباری ویزا و مستر می توان اشاره کرد.

 

شرایط اقامت ترکیه برای ایرانیان

شرایط اقامت در ترکیه 2018 برای ایرانیان  به این صورت است که برای ماندن تا 90 روز نیازی به گرفتن اقامت نخواهد بود، اما برای بیش از 90 روز باید برای دریافت آن اقدام کنید. ارائه اقامت در ترکیه از سال 2004 به اداره مهاجرت محول شده است. شرایط اقامت ترکیه 2019 بدین صورت است که محدودیت سنی ندارد و برای همه اعضای خانواده امکان پذیر است. این اقامت نیازی به مدرک زبان، مدرک تحصیلی و یا مهارت ندارد و بدون سرمایه گذاری نیز ممکن خواهد بود. اقامت ترکیه برای ایرانیان از روش های تحصیلی، ازدواج، کار و استخدامی، خرید ملک و ثبت شرکت ممکن خواهد بود.

اقامت یک ساله  و دائم ترکیه

اقامت یک ساله ترکیه همان اقامت کوتاه مدت است که برای فعالیت هایی مثل تحصیل، گردشگری و یا کار به فرد داده خواهد شد. برای دریافت این اقامت روش هایی وجود دارد که از جمله آنها می توان به اقامت برای تحقیقات علمی، اقامت توریستی، شروع کسب و کار از راه سرمایه گذاری، حضور در کارگاه های آموزشی و برنامه ها، اقامت تحصیلی، بهره بردن از برنامه های درمانی، یادگیری زبان ترکی، خرید خانه، ازدواج، شرکت در برنامه های تحقیقی، آموزشی و کارآموزی و اجازه اقامت برای قربانیان قاچاق انسان اشاره کرد.

اقامت بلند مدت و شهروندی ترکیه زمانی داده می شود که بتوانید شرایطی که از طریق آن اقامت موقت دریافت کرده اید را حفظ کنید و مجوز اقامت خود را هر سال تمدید کنید. از طریق خرید ملک و ازدواج نیز قادر به دریافت اقامت دائم ترکیه خواهید بود. اقامت ترکیه برای ایرانیان به صورت دائم زمانی داده می شود که حداقل 8 سال و یا 5 سال به صورت متوالی از طریق اقامت کوتاه مدت زندگی کرده باشید. از دیگر شرایط آن نداشتن سوء پیشینه در 3 سال گذشته، عدم دریافت کمک اجتماعی در 3 سال گذشته، عدم تهدید امنیت عمومی  و پایبند بودن به نظم عمومی و داشتن درآمد کافی  می توان اشاره کرد.

اقامت ترکیه برای ایرانیاناقامت ترکیه از طریق ازدواج

ازدواج یکی از راه هایی است که از طریق آن قادر به دریافت اقامت دائم خواهید بود. اگر با کسی که ملیت او ترک است ازدواج کنید و 5 تا 3 سال متوالی از آن گذشته باشد قادر به ارائه درخواست جهت اقامت دائم خواهید بود. در این موارد تحقیقات برای واقعی بودن ازدواج صورت می گیرد و در صورتی که صوری باشد اقامت داده نخواهد شد. این نوع اقامت در سال های اخیر با استقبال روبرو شده است و اتباع خارجی بسیاری با تبعه ترک ازدواج می کنند و تابعیت ترکیه را دریافت می کنند.

 

هزینه اقامت در ترکیه

هزینه اقامت در ترکیه نسبت به کشورهای دیگر ارزان تر است و  با توجه به سن و تعداد نفراتی که موفق به دریافت اقامت ترکیه می شوند چیزی حدود 1500 تا 1000 لیر هزینه خواهید داشت. پول خاک به مدت یک سال 80 دلار، پول کارت اقامت 75 لیر، بیمه سلامت 400 تا 200 لیر، هزینه اصل کردن اجاره نامه 90 لیر و دریافت تکست نامبر و راندوو 50 لیر خواهد بود. از دیگر هزینه ها می توان به مبلغ اجاره خانه، مواد غذایی، خرید لباس، سیم کارت و خرید ماشین اشاره نمود.

همچنین بخوانید: هزینه زندگی در ترکیه چقدر است

اقامت ترکیه برای ایرانیان از نوع توریستی بدون ویزا خواهد بود و قادر به ماندن در این کشور به مدت 3 ماه خواهند بود بدون اینکه فعالیت تجاری و تحصیلی داشته باشند. هزینه اقامت توریستی یکساله ترکیه با توجه به اینکه چه راهی را برای دریافت آن انتخاب می کنید متفاوت خواهد بود که سریع ترین راه برای این منظور اجاره ملک در ترکیه است که هزینه زیادی پرداخت نخواهید کرد. با توجه به اینکه خانه در چه شهر و محله ای است هزینه آن متفاوت است  که به طور میانگین 3000 تا 800 لیر خواهد بود. هزینه های دیگر این اقامت، هزینه دفترخانه رسمی برای عقد اجاره‌نامه، تست های پزشکی، ترجمه رسمی بابت تایید اجاره‌نامه، دریافت بیمه یک ساله، مالیات اتباع خارجی (پول خاک) و تایید مدارک متقاضی در سفارت ایران خواهد بود.

شرکت لیان استانبول با سابقه طولانی در امر خرید ملک در استانبول ، ثبت شرکت در ترکیه ، اقامت در استانبول ، مهاجرت به استانبول و هر آنچه که شما لازم دارید برای دریافت اقامت ترکیه و زندگی در این کشور آماده خدمت رسانی به کلیه هموطنان عزیز می باشد. با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید و از مشاوره ما بهره مند شوید.

0090-537-612-5308
0090-5376125650
0090-212-401-3471

دیدگاه ها بسته شده است