مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
خرید ملک در ترکیه با وام بانکی
خرید ملک در ترکیه با وام بانکی
نوامبر 29, 2021
هزینه خرید ویلا در استانبول
هزینه خرید ویلا در استانبول
دسامبر 10, 2021
گواهینامه ترکیه

یکی از مسائلی که مهاجران ایرانی بعد از مهاجرت به ترکیه با آن روبرو هستند تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک است. این کار به چد روش در کشور ترکیه امکان پذیر است که در این مقاله به بررسی این روش ها خواهیم پرداخت. برای آشنا شدن بهتر با ما همراه باشید. ممکن است برای شما نیز سوال باشد یا شرایط رانندگی در ترکیه با گواهینامه ایرانی وجود دارد یا خیر؟ در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم.

رانندگی در ترکیه با گواهینامه

در صورتی که شما قصد مهاجرت به استانبول ترکیه را دارید و نمی دانید که در این کشور چگونه می توانید گواهینامه اخذ نمایید.

برای اینکه به این پرسش پاسخ داده شود باید ابتدا مشخص شود که شما قصد گرفتن گواهینامه ترکی را دارید و یا اینکه دارای گواهینامه ایرانی هستید و قصد تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک را دارید. زیرا مراحل دریافت هر کدام با یکدیگر متفاوت است.

اگر قصد دارید که در ترکیه گواهینامه کسب نمایید باید در کلاس های رانندگی در این کشور شرکت نموده و بعد از طی مراحلی به کسب گواهینامه ترک نائل شوید. اما برای تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک باید مراحل دیگری طی شود که به آن می پردازیم.

تبدیل گواهنامه ایرانی به ترک

روش های استفاده از گواهینامه ایرانی در ترکیه

برای اینکه ایرانیان بتوانند در کشورهای دیگر با دارا بودن گواهینامه ایرانی رانندگی نمایند به این روش ها می توانند اقدام نمایند.

  • دریافت گواهینامه بین المللی در کشور ایران
  • ترجمه گواهی نامه ایرانی خود در کشور ترکیه توسط دارالترجمه های رسمی این کشور و سپس تایید توسط نوتر
  • تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک در کشور ترکیه

در صورتی که مدت اقامت در ترکیه برای افراد مهاجر به ایرانی بیش از 6 ماه شود لازم است که گواهینامه ایرانی خود را به ترکی تبدیل نمایند.

مراحل تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک

برای اینکه شما بتوانید گواهینامه ایرانی خود را به گواهینامه ترک تبدیل کنید لازم است که این مراحل را به صورت گام به گام انجام دهید.

ابتدا لازم است که مدارک شناسایی خود را به سفارت ایران در ترکیه برده و این مدارک را به صورت رسمی ترجمه نمایید.

این مدارک شامل موارد ذیل می باشد:

پاسپورت، شناسنامه و گواهینامه رانندگی.

باید مدارک رانندگی شما در سفارت ترجمه شود که برای این کار نیز لازم است تا فرم های مربوط به آن را پر نمایید. سپس یک قطعه عکس که تمامی مشخصات شما در پشت آن نوشته شده است را با مبلغ حدود 10 یورو که هزینه ترجمه است به کارشناس این بخش تحویل دهید.

به مدت 2 تا 3 روز زمان لازم است که ترجمه گواهینامه شما انجام و برای مراحل بعدی تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک اقدام نمایید.

در صورتی که شما زمان کمی در اختیار دارید و قصد انجام امور را با سرعت بیشتری دارید می توانید هزینه بیشتری نمایید و در دفترهای رسمی و نوتر به این کار اقدام نمایید.

در صورتی که شما با اینترنت آشنایی داشته باشید می توانید از طریق آنلاین نیز برای ترجمه مدارک رانندگی خود اقدام کنید. این کار توسط سامانه تاک قابل پیگیری و انجام است.

تبدیل گواهنامه ایرانی به ترک

مراحل اخذ گواهینامه ترکی پس از ترجمه مدارک رانندگی برای تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک

بعد از اینکه زمان لازم سپری و ترجمه مدارک رانندگی شما اخذ شد. حالا آماده برای ادامه روند انجام کار باشید.

با گرفتن ترجمه و با داشتن پاسپورت شما به فرمانداری و یا بخش آپوستل مراجعه نمایید. دریافت هزینه در این قسمت لازم نیست و رایگان مدارک شما تایید می شود.

در مرحله بعدی لازم است که گواهی سلامت برای دریافت گواهی نامه رانندگی اخذ نمایید. برای این کار می توانید به تمام بیمارستان ها و یا کلینیک های ترکیه مراجعه نمایید.

آزمایش خون و معاینات پزشکی از مراحلی است که باید طی شود. اما در این قسمت شما باید برای انجام این آزمایشات هزینه ای در حدود 60 لیر ترکیه پرداخت نمایید.

بعد از سپری شدن تمام مراحل و با در دست داشتن مدارک به اداره مالیات که در زبان ترکی به آن ورگی اطلاق می شود در محل زندگی خود مراجعه و مبلغ حدود 300 لیر ترکیه به حساب دولت ترکیه واریز نمایید.

این مبلغ جهت دریافت گواهینامه ترک لازم است. فراموش نکنید که رسید پرداخت خود را دریافت نمایید.

برای تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک لازم است که مراحل دیگری طی شود.

تبدیل گواهنامه ایرانی به ترک

مراحل دیگر دریافت گواهینامه ترک

دریافت گواهینامه ترک بعد از طی چند مرحله دیگر بعد از اتمام دریافت مدارک لازم است که از دفاتر پلیس این کشور وقت حضوری اخذ نمایید.

در ساعت و زمان مشخص شده که مانند وقت سفارت انجام می شود با پرینت وقت، مدارک پزشکی، رسید اداره مالیات، اصل مدارک رانندگی ایرانی، ترجمه آن، پاسپورت، کارت اقامت به همراه کپی تمام مدارک به اداره پلیس منطقه خود رفته و مدارک را تحویل می دهید.

فراموش نکنید که انگشت نگاری در اداره پلیس انجام می گیرد.

در این مرحله باز هم نوبت پرداخت هزینه ها است. در این مرحله باید مبلغ 120 لیر به صورت نقدی پرداخت شود.

توجه کنید که در این قسمت به غیر از انگشت نگاری برای تبدیل گواهینامه ایرانی به ترک لازم است که شما چند نمونه امضا نیز انجام دهید. این کار برای صدور گواهی نامه ترکی لازم و ضروری است.

حالا دیگر زمان منتظر ماندن و صبر نمودن است. بعد از طی زمانی در حدود 12 روز گواهینامه ترکیه برای شما صادر و شما حق رانندگی در این کشور را کسب می نمایید.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات و مشاوره در خصوص اقامت در ترکیه، مهاجرت به استانبول، ثبت شرکت در استانبول و خرید ملک در استانبول با مشاورین لیان از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

تبدیل گواهنامه ایرانی به ترک

دیدگاه ها بسته شده است