مهاجرت به استانبول با لیان

لیان همراه همیشگی شما تماس با ما مهاجرت به ترکیه خرید ملک در ترکیه ثبت شرکت در ترکیه
ویزای شینگن
آشنایی با مراحل اخذ ویزای شینگن
دسامبر 30, 2019
شماره تلفن های اضطراری استانبول 4
شماره تلفن‌‌های اضطراری استانبول
ژانویه 14, 2020
درآمد مردم ترکیه

با توجه به اینکه ترکیه یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت ایرانیان به شمار می ‌رود مشاهده می شود که افراد زیادی قصد اطلاع از درآمد مردم ترکیه را دارند تا بتوانند شرایط زندگی در این کشور را سنجیده و برای اقامت در ترکیه اقدام کنند. با این وجود در ادامه مطلب سعی شده است که نکات مفیدی در خصوص درآمد در کشور ترکیه و همچنین هزینه های زندگی در این کشور ذکر شود.

اقتصاد کشور ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشورهای واقع در خاورمیانه می باشد که بخشی از آن در اروپا و بخش دیگر در آسیا واقع شده است. این کشور یکی از توسعه یافته ترین کشورهایی است که بر اساس نظام جمهوری ایجاد شده اند. در خصوص اقتصاد کشور ترکیه باید بدانید که سازمان سیا، ترکیه را در دست کشورهای توسعه یافته و پردرآمد دسته بندی نموده است. به طوری که مهمترین منبع اقتصادی این کشور صنعت گردشگری می باشد و هر ساله مشاهده می شود حدود 40.000.000 نفر گردشگر از سراسر جهان به این کشور سفر کرده که سود و گردش مالی زیادی را برای ترکیه به ارمغان می آورد. صنعت کشاورزی نیز روز به روز در این کشور در حال گسترش بوده و از جمله مهمترین محصولات کشاورزی این کشور می‌ توان به زیتون، تنباکو و کتان اشاره کرد. تولید پوشاک و تجهیزات و مواد اولیه حمل و نقل بین المللی نیز از دیگر خدمات صادراتی ترکیه به شمار می رود.

همچنین بخوانید: اقتصاد ترکیه در سال 2019

درآمد مردم ترکیه

در خصوص سطح درآمد مردم ترکیه لازم است بدانید این سطح درآمد به گونه ‌ای است که افراد متخصص می توانند اطمینان کافی داشته باشند که در کشور ترکیه آینده روشنی خواهند داشت زیرا به طور کلی می‌ توان گفت درآمد متخصصان در ترکیه در میزان مطلوبی قرار دارد. اما تمامی افراد هنگامی که قصد کار در ترکیه را داشته باشند باید به زبان ترکی استانبولی مسلط بوده و در برخی از شرکت ها نیز تسلط به زبان انگلیسی الزامی می باشد. طبق گزارش سازمان ملل در سال جدید این کشور از کشورهای با درآمد بالا قرار گرفته به طوری که حداقل درآمد مردم کشور ترکیه در هر ساعت حدود ۱.۱ دلار می باشد. همچنین جالب است بدانید این کشور جزو کشورهایی است که پرداخت یارانه در آن وجود دارد.

درآمد مردم ترکیهدرآمد مردم ترکیه در شهر آنکارا

نکته مهمی که در خصوص درآمد مردم ترکیه لازم است به آن توجه داشته باشید این است که در آخرین گزارشات موسسه آمار ترکیه مشاهده شده است که میانگین درآمد سالانه سرانه یک خانواده در این کشور 16.515 لیر می باشد. در صورتی که خانوارها در آنکارا 22.516 لیر درآمد دارند. با این حال می‌ توان گفت درآمد مردم ترکیه در شهر آنکارا بیشتر از دیگر شهرها است و شرایط کاری و زندگی در این شهر نسبت به دیگر شهرهای این کشور بهتر می باشد. پس از آنکارا، شهر استانبول و ازمیر نیز بیشترین درآمد در ترکیه را به خود اختصاص داده اند و گزینه های مناسب برای زندگی می باشند. از این رو این شهرها برای انتخاب مهاجران می تواند مناسب به نظر برسد.

درآمد مردم ترکیه

مقایسه حقوق در ترکیه و ایران

اگر بخواهیم به مقایسه درآمد مردم ترکیه با درآمد مردم در کشور ایران بپردازیم لازم است بدانید به راحتی با یک حساب سرانگشتی می ‌توان حساب کرد که درآمد مردم این کشور نسبت به مردم ایران اگر بخواهیم بین دو کارگر ساده مقایسه کنیم مشاهده می شود که حقوق ماهانه مردم ترکیه حداقل دو برابر یک شهروند ایرانی می باشد. البته باید توجه داشته باشید به طور کلی شغل های مختلف در این کشور درآمدهای مختلفی داشته و همانطور که گفته شد افراد متخصص طبیعتا می ‌توانند با خیال راحت تر کشور ترکیه را برای مهاجرت انتخاب کنند و از درآمد خود اطمینان داشته باشند.

جالب است بدانید در سال 2013 بر حسب درآمد سالیانه تعدادی از پردرآمدترین مشاغل ترکیه لیست شده است به طوری که این مشاغل شامل جراح، متخصص ارتودنسی، پزشک عمومی، روانپزشک، مهندس نفت، قاضی، برنامه ریز مالی، متخصص درمان و محافظت پاها، فیزیکدان، مهندس هوافضا، مهندس هسته‌ ای، ریاضیدان، مدیر منابع انسانی، مدیر روابط عمومی، برنامه ‌نویس، دستیار پزشک، مدیر فروش آنلاین، مهندس برق و مهندسی پزشکی می باشد.

درآمد مردم ترکیههزینه زندگی در ترکیه

در خصوص هزینه زندگی در کشور ترکیه لازم است بدانید که اگرچه هزینه زندگی در هر جای دنیا بسته به نوع زندگی شخص، خوراک، پوشاک و محل و منطقه زندگی می‌ تواند متفاوت می باشد اما باید توجه داشته باشید که به طور کلی شرایط زندگی در کشور ترکیه شباهت بیشتری به ایران دارد تا کشورهای اروپایی، و اگرچه درآمد مردم ترکیه نسبت به مردم ایران بیشتر است اما در ترکیه و به ویژه در کلان شهرها چون آنکارا، ازمیر و استانبول مردم باید هزینه بیشتری نیز برای مسکن و حمل و نقل پرداخت کنند و به طور کلی هزینه زندگی آنها بالاتر است. از طرفی قیمت بسیاری از مواد غذایی، سوخت و حامل ‌های انرژی نیز در کشور ترکیه نسبت به ایران گرانتر می باشد. تجربه زندگی در این کشور نیز نشان داده است که هزینه های حمل و نقل در شهرهای استانبول و آنکارا که بیشتر از دیگر شهرهای کشور ترکیه است.

همچنین بخوانید: هزینه اقامت در ترکیه

دیدگاه ها بسته شده است